Nervu sistēma

Kas nepieciešams atmiņai?
Kas nepieciešams atmiņai?

Cilvēks bez atmiņas ir kā apmaldījies valis tuksnesī. Ir tik svarīgi atcerēties ne tikai savas un ģimenes locekļu dzīves nozīmīgākos notikumus, bet arī daudz it kā nevajadzīgus sīkumus. Atmiņu var un vajag trenēt, vēl bez tā atmiņai ir nepieciešams arī palīdzēt un to „palutināt”.
Lasīt vairāk


Lai stresa žņaugs rimstas
Lai stresa žņaugs rimstas

Laikā, kad zied ābeles, ķirši, ievas un kastaņi, ir vairākas cilvēku grupas, kuras par visām varītēm cenšas neredzēt un nesajust smaržīgo ziedoni. Tās ir personas, kuras gatavojas mācību iestāžu gala eksāmeniem, raksta diplomdarbus. Viņu ikdiena ir stresa pārpilna. Kas ir stress un kā to atpazīt? Kā...Lasīt vairāk


Dziedāšanas priekam pievienotā vērtība
Dziedāšanas priekam pievienotā vērtība

Laimes brīžos sakām – mana sirds un dvēsele dzied... Aicinām uz sarunu mūzikas terapeiti Mirdzu Paipari, lai noskaidrotu, kādu labumu sev un organismam varam dot ar mūziku un izdziedāšanos. Vienalga – vai dziedot korī vai vienatnē rīta dušā.

Lasīt vairāk


Ir labi, kur mūsu nav!
Ir labi, kur mūsu nav!

Atceros, kā studējot sapņoju par brīdi, kad būšu beigusi augstskolu, visi eksāmeni būs pagātnē un vakaros varēšu lasīt savu mīļāko rakstnieku jaunos daiļdarbus, nevis brīžiem tik bezjēdzīgās obligātās literatūras kalnus. Kā sapņoju par mazo, stilīgo mašīnu, bet jau nākamajā dienā pēc tās ieripošanas...

Lasīt vairāk


Māksla sadzīvot ar emocijām
Māksla sadzīvot ar emocijām

Dusmas, bailes, skumjas, riebums, nicinājums, pārsteigums, prieks, apmulsums, vainas apziņa, kauns... Tās visas ir pamatemocijas, kas rodas un nereti arī izgaist pat pāris sekundēs vai minūtēs. Piedzīvojot labās un patīkamās emocijas, parasti par tām neaizdomājamies un vienkārši baudām, savukārt,...

Lasīt vairāk


“Spjat ustalije igruški, kņižki spjat....”
“Spjat ustalije igruški, kņižki spjat....”

Dzīve piedāvā tik daudz jauku lietu, ka dažreiz ir žēl, ka vienu trešdaļu no dzīves pavadām miegā. Taču, lai nomoda laikā būtu enerģijas pilni, miegam jābūt kvalitatīvam. Kā to panākt un ko darīt bezmiega naktīs?
Konsultē miega ārste Ija Cimdiņa

Lasīt vairāk


Kas nepieciešams atmiņai?
Kas nepieciešams atmiņai?

Izrādās, ka labas atmiņas garants ir nevis kāds konkrēts pārtikas produkts vai īpašs ķermeņa muskulatūras treniņš, bet gan normāla asins cirkulācija un regulārs smadzeņu darbības treniņš.

Lasīt vairāk